Pagina's

maandag 19 maart 2012

Spring!

Ze voelde het voorjaar overal om zich heen, zelfs binnen in haar, en ze stootte een lange, doordringende vreugdekreet uit. Toen zei ze tegen Birk: "Zo moest ik de lente verwelkomen, anders zou ik uit elkaar gebarsten zijn. Hoor eens! Hoor je de lente?"
Ze stonden een tijdje zwijgend naast elkaar te luisteren naar het gekwetter, het gesuis, gezoem, gezang en gemurmel in hun bos. In alle bomen, watertjes en struiken zat leven. Overal was het frisse, wilde lentelied te horen. "Ik voel de winter uit me wegstromen," zei Ronja. "Ik ben straks vast zo licht dat ik kan vliegen."
    Uit: Ronja de roversdochter van Astrid Lindgren
Foto door Nelleke, via Deviantart.com

2 opmerkingen:

  1. Prachtige film is het! En zo voelt het eigenlijk wel, alsof de winter wegstroomt en de lente komt!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he! :) (En die foto like ik ook!)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...